SOCRATES PROGRAMI NEDİR? SOCRATES PROGRAMINA HANGİ ÜLKELER KATILIYOR*

Socrates Programı Nedir?

Socrates, Avrupa Birliği'nin başlıca eğitim programlarından biridir. Temel amacı
kültür alışverişini, dil öğrenimini, kişilerin dolaşımını ve eğitim alanında Avrupa çapında standartlaşmaya yönelik yenilikleri teşvik etmektir. Yani bu program aracılığı ile bir başka ülkede eğitim, öğrenim ve öğretim faaliyetlerinde bulunmak isteyen kişilere maddi (finansal) destek sağlanır. Bunun yanında eğitim kurumlarının ortaklaşa düzenledikleri projeler Socrates programından destek alıır.

Socrates Programında Desteklenen Eylem Alanları Nelerdir?

Socrates programı kapsamında şu eylem alanları desteklenir:
Comenius: Okul eğitimi
Erasmus: Yükseköğrenim
Grundvig: Yetişkin eğitimi ve diğer alternatif eğitim yolları
Lingua: Avrupa dillerinin öğrenilmesi
Minerva: Eğitimde bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanımı
Eğitim sistemlerinin gözlenmesi ve yeniliklerin desteklenmesi
Avrupa Birliği'nin diğer eğitim programları ile ortak olan eylemler.

Socrates Programına Hangi Ülkeler Katılmaktadır?

Socrates programına 31 ülke katılmaktadır. 
Bu ülkeler şunlardır: Almanya, Avusterya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Hollanda, İspanya, Finlandiya, Fransa, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Kıbrıs, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Letonya, Litvanya, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, İngiltere, İsveç,İzlanda, Norveç, Liechtenstein, Bulgaristan, Romanya ve Türkiye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder